luni, 7 noiembrie 2011

SOCANT: Guvern de rahat, politicieni care fura si mint, asa ca ce asteptati de la Nokia?


Imi cer scuze pentru indelungata mea absenta de pe blog. Vinovata de acest lucru este lipsa timpului liber. :(
Am primit recent un mail anonim - inca unul revoltator, dupa socanta descoperire a adevarastei "fatade" a orasului Marsilia.

Interviu cu Stephen Elop, presedintele Nokia

 
Finlandezii de la Nokia au hotarat sa inchida fabrica de la Jucu, pentru a reduce costurile de productie si cu personalul si sa mute fabrica in Asia, unde mana de lucru este ieftina.

9AM: In 2008 ati inchis fabrica Nokia din Germania si v-ati mutat la Cluj.
De ce inchideti si aceasta fabrica?
Stephen Elop:
Ensinnäkin, hei. Deci, da, am plecat de la nemti pentru ca cereau salarii prea mari si ne asteptam ca romanii sa lucreze pe salarii mult mai mici. Dar de cand au intrat in Uniunea Europeana si le trebuie sa intre si in Schengen, au inceput sa aiba si pretentii salariale.
9AM: Inchiderea fabricii are ceva de-a face cu faptul ca Finlanda se opune intrarii Romaniei in Spatiul Schengen?
Stephen Elop:
Nu, sigur ca nu. Va dati seama, daca intrati in Schengen va trebui sa va platim si mai mult. Dar noi nu avem treaba cu deciziile guvernantilor. La noi singura problema e cea a banilor.

9AM: Dar nu v-ati gandit ca probabil cerintele salariale ale romanilor s-au ridicat pentru ca si preturile au crescut, atat la alimente, cat si la locuinte si toate celelalte servicii?
Stephen Elop:
Dar ce ma intereseaza pe mine? Noi le-am oferit baraci angajatilor, ei au refuzat. Noi am auzit ca romanii au pretentii, dar nici chiar asa.

9AM: Dar de ce plecati in Asia?
Stephen Elop:
Este foarte simplu. Un muncitor din Asia este platit cu 2-4 dolari pe zi. In plus, sa nu uitam ca asiaticii au degetele mai mici si pot pozitiona piesele telefoanelor mai bine.
9AM: Ce compensatii le veti oferi angajatilor care vor fi dati afara?
Stephen Elop:
Ah, pai de treaba asta sa se ocupe statul roman. Cand am negociat contractul, au tinut totul la secret. Erau pregatiti sa ne pupe oriunde voiam noi doar pentru a deschide fabrica, asa ca am convenit ca statul si municipalitatea sa-si asume diverse responsabilitati, ca nu cumva sa repetam incidentul de la Bochum.

9AM: Dar statul roman a investit zeci de milioane de euro in Nokia, iar dumneavoastra ati promis ridicarea investitiei la peste 60 de milioane de euro, in urmatorii 5 ani, si crearea de locuri de munca.
Stephen Elop:
Asa, si?

9AM: Pai nu aveti de gand sa va tineti de cuvant?
Stephen Elop:
Ca sa va explic pe intelesul tuturor. Statul roman si autoritatile locale erau atat de disperate sa aduca investitori straini, incat nu s-au prea obosit cu verificarea contractului si cu negocierile. Noi am facut niste promisiuni, asa este, dar romanii sunt oricum obisnuiti cu treburi din astea. Politicienii vostri mint si fura tot timpul si lor nu le faceti nimic, asa ca noi de ce ne-am stresa?
9AM: Aveti un mesaj pentru romanii care vor fi dati afara de la Nokia?
Stephen Elop:
Va doresc o viata buna in continuare. Nu va faceti griji, migrati pe la altii si aveti grija cu cine mai votati pe viitor, ca noi vedem ca nimeni nu va apara interesele. Inainte de plecare, va invit pe toti la un mic si o bere in incinta fabricii, dupa care, cu torte si brichete, ii vom putea da foc impreuna. Näkemiin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu